
Osiedlowa reklama tytoniu bardziej kusi młodzież
18 lipca 2010, 17:50W ramach walki z uzależnieniem młodzieży od tytoniu Stany Zjednoczone właśnie zaostrzono prawo antynikotynowe. Naukowcy wskazują jednak już kolejne miejsce „ataku" - reklamy tytoniu w małych punktach sprzedaży. Czy będą kolejne ograniczenia w reklamie?

Wielka niewiadoma: jest na obcasach czy nie?
23 września 2010, 06:45Psycholodzy ewolucyjni badający reakcje mężczyzn na kobiety noszące wysokie obcasy i idące w płaskim obuwiu odkryli, że panowie nie są w stanie stwierdzić, która z kobiecych sylwetek paraduje w szpilkach.

Wikingowie żenili się z Indiankami?
20 listopada 2010, 14:55Teza, że skandynawscy żeglarze odwiedzali Amerykę jest dość powszechnie akceptowana. Nieoczekiwanego, dodatkowego dowodu dostarczyły niedawno badania genetyczne, prowadzone przez islandzkich i hiszpańskich naukowców.

Elastyczna "skóra" pomoże badać stan budowli
15 lutego 2011, 13:32Na Princeton University powstał nowy typ czujnika, dzięki któremu możliwa będzie ocena stanu budynków czy mostów. Badanie zmian zachodzących w budowlach i wykrywanie pojawiających się uszkodzeń to bardzo ważne, a jednocześnie niełatwe zadanie.
Na Filipinach znaleziono fragmenty skamieniałej syreny
7 czerwca 2011, 07:57Zespół geologa Leonarda Picciniego z Uniwersytetu we Florencji znalazł na filipińskiej wyspie Palawan fragmenty szkieletu wymarłego gatunku syreny (Sirenia). Żebra i kręgi tkwiły w skale wapiennej, zlokalizowanej nad podziemną rzeką Puerto Princesa. Do odkryć doszło w lutym i marcu br.

Odważne lubią odważnych
25 sierpnia 2011, 11:54Odważniejsze samice zeberki (Taeniopygia guttata) wybierają samce o podobnej osobowości. Po raz pierwszy wykazano, że niezwiązane z płcią zachowania obojga partnerów wpływają na łączenie się w pary i rozmnażanie gatunku innego niż ludzie.

Oba GRAIL-e już na orbicie Księżyca
2 stycznia 2012, 12:44Na orbicie Księżyca znalazł się drugi z satelitów GRAIL (Gravity Recovery And Interior Laboratory). Tandem GRAIL-A i GRAIL-B pozwoli na badanie Srebrnego Globu z niespotykaną dotychczas dokładnością.

W przypadku marki my to nie to samo co ty i coś...
17 maja 2012, 11:45Wydawałoby się, że użycie w reklamie słowa "my" powinno działać tylko i wyłącznie pozytywnie, zwiększając poczucie bliskości i lojalności w stosunku do marki. Niestety, to nie do końca prawda, bo reakcja konsumentów zależy od początkowego stosunku do reklamowanego bytu. Jeśli związek nie był zbyt zażyły, tykanie, a właściwie "mykanie", jest postrzegane jako przekroczenie granic.

Waga, mózg i reklama jedzenia
30 listopada 2012, 11:32Wiele wskazuje na to, że otyłe dzieci są bardziej podatne na reklamę żywności.
Pływający dinozaur
10 kwietnia 2013, 09:16Kanadyjscy uczeni dostarczyli jednych z najmocniejszych dowodów na to, że dinozaury potrafiły pływać. Gady te istniały na Ziemi przez 160 milionów lat, a ich badanie ciągle odsłania nowe tajemnice ewolucji.